No importa mi nombre (My Name Does Not Matter), 16.08-06.09.2013,
a group show with Pablo Accinelli, Víctor Grippo, Karl Holmqvist and Nicolás Sarmiento
from a project by Valentina Liernur at Sala de exposiciones UTDT,
Torcuato Di Tella University, Buenos Aires, Argentina.


no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view.

Installation views. Photos: Bruno Dubner.


no importa mi nombre, works. no importa mi nombre, works. no importa mi nombre, works.

From left to right.


Untitled
Watercolor and ink on paper.
100 x 70 cm.
2013.


2013
Ink on paper.
120 x 150 cm.
2013.


Rip Curly
Ink and pen on paper.
100 x 150 cm.
2013.


Photos: Ignacio Parodi.

"El otro día me enseñaron un poema azteca o maya, que dice algo así como 'no venimos a vivir sino a dormir, hermano'". Victor Grippo

Un dispositivo mide las pulsiones internas, el fenómeno vital de dos papas, la fuerza natural de un elemento aparentemente inanimado tan absurdamente común como fértil (Tiempo, Victor Grippo, 1991). Semejante a la materialidad inexpresiva y robótica de una conciencia, que parece hacer aprendido copiando y de memoria, mientras reconfigura los elementos del lenguaje tanteando la reinvención de vacantes idealistas con vocación de inquirir la condición humana (I´M WITH YOU IN ROCKLAND, Karl Holmqvist, 2005).


Cerca, ocho estructuras clonadas colectan la humedad sobre papeles que dejándose usar y curvar por ella con el paso del tiempo, prueban las capacidades de la materia para organizarse a sí misma y revelan en lo blando, el origen de todas las cosas dispuestas a la transformación (Higrómetros, Pablo Accinelli, 2012). Por último, el estado líquido de la tinta se ve detenido sobre la superficie de tres dibujos como acentuando por sobre la acción del autor material la energía propia de la imagen y de la contingencia (Sín Título, 2013 y Rip Curly, Nicolás Sarmiento, 2013).


Estas obras exteriorizan un momento latente de la conciencia en el que escepticismo y entusiasmo se encuentran en medio de los pronósticos más pesimistas del futuro humano. Dan cuenta de posibles desencantos tanto como de oportunidades infinitas para no empobrecer la realidad que se alojan entre el cero y el uno. Niegan tanto como afirman su relación con el espectador y el mundo sin romantizar. Su intensidad reservada despierta la dinámica elemental de la curiosidad entre personas y objetos, entre lo imaginario y lo real.


Valentina Liernur, Agosto 2013.

"The other day, someone showed me an Aztec or Mayan poem, which says something like 'we don't come to live but to sleep, brother.' - Victor Grippo"


"A device measures internal impulses, the vital phenomenon of two potatoes, the natural force of an apparently inanimate element as absurdly common as fertile (Time, Victor Grippo, 1991). Similar to the unexpressive and robotic materiality of a consciousness, which seems to have learned by copying and from memory, while reconfiguring the elements of language, probing the reinvention of idealistic vacancies with a vocation to inquire into the human condition (I'M WITH YOU IN ROCKLAND, Karl Holmqvist, 2005).


Close by, eight cloned structures collect moisture on papers that, being used and curved by it over time, test the capabilities of matter to organize itself and reveal in the soft, the origin of all things disposed to transformation (Hygrometers, Pablo Accinelli, 2012). Lastly, the liquid state of the ink is halted on the surface of three drawings, accentuating, beyond the action of the material author, the inherent energy of the image and contingency (Untitled, 2013 and Rip Curly, Nicolás Sarmiento, 2013).


These works externalize a latent moment of consciousness in which skepticism and enthusiasm meet amidst the most pessimistic forecasts of human future. They account for possible disappointments as much as for infinite opportunities to not impoverish reality, residing between zero and one. They deny as much as they affirm their relationship with the spectator and the world without romanticizing. Their reserved intensity awakens the elemental dynamics of curiosity among people and objects, between the imaginary and the real."


Valentina Liernur, August 2013.


no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view. no importa mi nombre, exhibition view.

Installation views. Photos: Bruno Dubner.


Back